Copyright © Tamadun Islam & Tamadun Asia
Design by Dzignine
Thursday, August 30, 2012

"Oppan Gangnam Style " Fenomena Atau Bencana?


Assalamualaikum, alhamdulillah, baru sahaja masuk tarikh keramat 31 Ogos tahun ini. Hari Kebangsaan. Pastinya kita rakyat Malaysia berkobar-kobar menyambutnya. Justeru itu, KAMI ingin sekali mengucapkan Selamat Hari Merdeka yang ke-55! Merdeka! Merdeka! Merdeka! 

Post yang ingin KAMI siarkan agak sedikit berat. Tetapi ini bertujuan untuk mencetuskan pemikiran kritis anda tentang situasi yang berlaku di sekeliling kita.

Videoklip pop dari Korea Selatan, Oppan Gangnam Style,  berjaya hit di pasaran dunia. Sekaligus menjadi siulan remaja-remaja masa kini. 

Namun terdapat percanggahan di antara masyarakat dunia mengenai fenomena ini. Majoriti menolak sebulat-bulatnya videoklip ini, dan majoriti lainnya tidak menolak malahan ada yang sudah menghafal lirik lagu serta tariannya!

Di sini diselitkan juga videoklip Oppan Gangnam Style. Anda yang menentukan. Renung-renungkan :)






Sekian.

5 comments:

  1. Pe bnde ni??
    Apa yg bhye nye gangnam style ni?? Haha

    ReplyDelete
  2. Hari Merdeka atau hari BN??
    Bila smbutan mrdeka pun dipolitikkan, rasa mcm xde smngat kmerdekaan dh skrg ni.
    Tgklah klau dlu mrdeka meriah je, tgk kat mna2 pun nmpk bndera Malaysia, skg ni senyap je, mlm ambang kmerdekaan pun dh xde lg..

    ReplyDelete
  3. emm, itu terpulang kepada diri sendiri untuk menilai... apa-apa pun kita sebagai rakyat malaysia mesti bersatu padu walau berbeza haluan. :)

    ReplyDelete
  4. aq tgk hari tu menteri penerangan Rais Yatim tu pun dh merapu dlm ucapan pasal hari kmerdekaan.. x habis2 dok ckp pasal janji ditepati je. nmpak sgtlah hari BN.
    baca ni.
    http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=38729:merdeka-day-or-bn-day?&Itemid=2

    ReplyDelete